Page - Monument Valley - Bryce Canyon

Om 8:15 zaten we in de auto vannochtend, snel wat bagels ingeslagen, bananen en de koelbox met ijsgevuld. Op naar Monument Valley. 

Zelf ben ik in slaap gesukkeld dus heel veel kan ik je over die reis niet vertellen. Maar wat slaapt het toch altijd heerlijk in de auto met dat gehobbel. Aangekomen in Monument Valley ben ik achter het stuur gedoken voor de 2 uur durende selfguided roundtrip. Wat een heerlijk rondje op te rijden!! Ik kan mij niet herinneren dat ik dit met mijn ouders heb gedaan aangezien we toen met de camper waren. Maar och, allemaal offroad om de kuilen en gaten heen, een en al genieten. De auto ziet er nu ook enorm stoer uit. 









Vanuit monument Valley zijn we de volgende wegen afgegaan, US163, UT261, UT95, UT24 en de UT12 op aanraden van een collega. Die woont zelf in San Francisco dus die moest het wel weten. Hij noemde het de mooiste route van Amerika, en dat is het! Adembenemend, achter elke heuvel schuilt weer wat anders. Ik moet eerlijk toegeven dat ik denk dat mijn moeder het niet leuk zou vinden om van te voren te weten hoe UT261 eruit ziet. Een heel smal onverharde weg omhoog naar de rand van de canyon. Gelukkig was het rustig en konden we de binnenkant berijden en hoefde we niet langs de afgrond. We hebben een deel van de route gefilmd maar helaas kan ik die hier nog niet uploaden. 

De route bracht ons verder door het Canyonlands NP en Capital Reef NP, wat een schitterende omgeving om doorheen te rijden. Het een nog fraaier dan het ander. 








Uiteindelijk na 8 a 9 uur in de auto kwamen we om 19:00 aan bij onze camping in Bryce Canyon. Snel de tent opgezet en naar de supermarkt. Hotdogs, gepofte aardappels en salade stond op het menu. De aardappels pofte niet echt dus die vielen na twee happen af. 




Morgen vroeg op want we willen de zonsopkomst over Bryce Canyon zien een hike maken en dan door naar de KOA camping bij Zion NP. 

Reacties

  1. Haha, toch leuk dat ik met een highlighter de gereden route markeer in de RandMcNally. Die UT261 hebben we toen ook gereden en als ik me goed herinner was dat de weg waar beneden stond aangegeven 'Not recommended for RV's'. Met 7 kleuren in mijn onderbroek deden we het toch, met de camper!
    Volgens mij zitten jullie goed in de 'vakantiemodus'. Veel plezier verder!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts